Pages

ORYSENSE

Orysense

::REVIEW:: SIMPLYSITI DERMAGIC BEAUTY MOISTURIZER

Assalamualaikum. Hai.

Tak tau macam mana nak mula. Baru bulan sudah aku review losyen minuman wajah safi rania gold. Ni dah nak cerita ceriti pasal moisturizer pula.
.
Aku ni tengah dalam pencarian moisturizer untuk kulit aku ni. Aku dengan moisturizer no selalu tak berapa match. Bila tak sesuai, hidung aku jadi berjerawat. Tak suka. Tak suka.
.
So..pejam mata, beli la simplysiti dermagic beauty moisturizer..memandangkan ada riview yang ok dari beberapa blogger kan..
.

Pelembab ni didatangkan dalam jar kaca warna ungu yang sangat elegan! Tekstur gel yang mudah meresap, dan aroma yang menenangkan!
.
Cuma kekurangannya, spatula tak disediakan. So ada hygenic issue disitu...kan bagus kalau buat bentuk pump, atau tiub je?
.
I have to admit, this moisturizer really soothe my skin, and it did a good job moisturizing.
.
Tapi...
.
.
.
Hidung aku naik jerawat. Bila aku tak guna, jerawat sembuh. Bila pakai balik, naik balik...wuuuuu....tak tau lah mana silapnya...mungkin aku tak sesuai dengan bahan carbomer yang digunakan dalam gel ni kot...atau mungkin juga hormon aku yang buat perangai sekarang...
.
Sekarang aku pakai gel ni kat area pipi dan tepi hidung sahaja(sebab kulit aku kering kat situ), sementara kulit nak berhenti mengamuk.
.
Kemungkinan untuk repeat purchase? Tak kot. Bagaimanapun, dermagic moisturizer ni adalah pelembap yang bagus, cuma kulit aku ni je yang memilih..hoho...
.
Okeylah. Till then, tatatititutu!

No comments: