Pages

ORYSENSE

Orysense

::RANDOM RANT:: NAUFAL AUTISME?

Assalamualaikum. Hai.
.

Naufal. Anak sulung aku. 3 tahun 4 bulan. Comel. Rambut kerinting macam domyoji tsukasa f4.
.
Tapi aku ada sedikit kerunsingan tentang dia ni.
.
The way he behave was not like normal kids at his age.

  • Dia tak pernah pun panggil aku mama. T_T
  • Dia sebolehnya mengelak beri eye contact.
  • Dia belum boleh bercakap dengan betul. Kalau ada pun, just a repetition of a certain words.
  • Dia suka dengan benda berputar.
  • Cara dia main lain.
  • Kadang² dia akan menjerit atau ketawa tiba²(orang tua dalam rumah aku ni cakap ada 'benda' kacau)
Aku ni bukan la nak menidakkan kewujudan 'benda' yang disyaki. Tapi naluri aku lebih kuat mengatakan yang naufal bukan kena kacau 'benda'. He might have autisme. 
.

Tu dia. Tunggulah. Memang belum confirm lagi. Baru nak diperiksa. Sebagai mak, dah tentu la aku harap dia ok. Normal. Tapi kalau memang dia istimewa, aku akan usahakan cara yang betul untuk pendidikan dia nanti.

No comments: