Pages

ORYSENSE

Orysense

::REVIEW:: "SECRET CREAM" homemade by cambodian lady

Assalamualaikum duniaaaaaa
Bangkitlah semuaaaa....

Ecewah...mood AJL 30 la kunun..mehehehe..

Assalamuakaikum. Hai.

Rancak pula aku buat review itu ini..hehe...bukan ape, just sharing what i've applied to my skin recently..

"Secret cream" homemade

Warna jar dia sepadan ngan safi rania aku..hehehe. tiada tag/sticker jenama sebab krim ni homemade. K.

Kebaikan:

✔️menghilangkan parut lubang n hitam bekas jerawat
✔️melembapkan kulit
✔️mengecilkan pori
✔️mencerahkan
✔️kulit lebih segar dan kembali sihat tanpa any mekap

❌menjadikan kulit berminyak
❌menggelupas
❌menghakis

Oleh sebab cream ni homemade, i have no information of the list ingridient. But i can assure you, there is no harm ingridient used. InshaaAllah, this cream is safe to use. Yalah, aku pun mula² seram juga nak beli. Tapi bila seller cakap dia memang kenal dengan tukang buat krim ni, aku pun beli lah.
.
I've been using this cream for...over a month..i think? Tapi tak la konsisten sangat. Ada masa culas juga. Biasalah. Mood swing. Heheh..
.
What i think about this cream?
.
When i first recieved this cream, i was like..'waaa..keciknyaaa!!'. And after i opened the jar, it really remind me of Temulawak Cream. The colour, the scent..kinda similiar.
.
But the texture was not the same. I still remember that Temulawak Cream texture was greasy on my skin. And i hate it. I wonder that time, how my big sis can endure that greasy feeling. I just tried once and i hate it.
.
And...why am i writing in english suddenly? Hohoho....
Sorry ya gais...
.
Tekstur krim ni agak pekat. Masih ada ketul² dalam krim. I guess it was made by hand, not machine. Sebab tu macam tak smooth sangat.
.
1st time apply, rasa macam susah sikit nak rata. Pastu ada sikit macam melekit sikit, tapi bila krim tu dah fully absorb dalam kulit, memang rasa smooth je. Tak rasa lekit atau minyak dah. And surprisingly, the oil control was good. At least, untuk aku lah. Oh, almost forgot. Aku rasa krim ni absorb lagi cepat lepas aku guna losyen minuman wajah safi rania gold. Betul ni.
.
Krim ni boleh digunakan siang dan malam. Atau korang boleh gunakan as beauty cream, macam beauty cream safi tu la..aku memang guna siang malam. Kadang² malam je..aku suke sebab bangun tidur muka aku rasa best. Tak berapa berminyak macam dulu. Kalau tak selalunya pagi² tu minyak kat t-zone tu kalau kumpul boleh buat goreng telur.
.
Kalau menurut seller, krim ni boleh jadi
  • Moisturizer
  • Primer
  • Uv foundation
Tapi bagi aku, nak jadi foundation tu tak la kot. Tapi, moisturizer ngan primer tu agree sangat lah.
.
Tapi dalam sebulan ni ada la nampak sikit perubahan. Less visible pores, less oily t-zone(yay!), more moist kat u-zone, lepas tu rasa macam makin berseri pula..hihi..perasan betul..dan satu lagi. Hari tu saja² test foundation...dan tone yang biasa aku guna dah jadi gelap sikit dengan kulit aku sekarang...(whaaaattt???)
Selepas satu minggu, less visible pores. Dan aku tak kena sunburn teruk walaupun baru sudah mandi laut.
.
Aku tak la harap aku jadi cerah, sebab aku memang dah naturally fair. Alhamdulillah. Yang aku nak sangat, kulit yang cantik, dan sihat. Tu je.
.
Sorry aku takde gambar terkini yang pakai tudung. Sebab aku kurang suka bergambar. Lebih suka tengok suasana 
.
Krim ni korang boleh beli daripada link kat bawah ni atau direct pm/whatsapp seller.
.
Okeylah. Till then, tatatititutu!!

No comments: