Pages

ORYSENSE

Orysense

::RANDOM RANT:: SOALAN MAUT

Assalamualaikum. Hai.

Soalan Maut.
.
Kalau orang bujang terlajak, soalan mautnya 'bila nak kawen?'
.
Kalau pasangan dah lama kawen tapi belum ada anak, 'bila nak ada anak?'
.
.
.
Dan banyak lagi soalan yang dikira maut bagi individu tertentu.
.
Untuk aku, soalan maut yang memang kalau boleh aku tak nak jawab, adalah perkara yang ada perkataan SUAMI.
.
Ramai orang dalam kampung aku ni tak tau, aku dah berpisah. Mungkin juga ada antara ahli keluarga sebelah mak aku pun tak tau juga.
.
Cuma bila orang-orang yang tak tahu ni bertanya,

'SUAMI kerja kat mana?'

'Kenapa tak ikut SUAMI?'

'SUAMI jenguk tak?'

Aku automatik mati kata. Kalaulah stapler mulut orang tak menyebabkan kecederaan, i'll happily do it.
.
Aku bukan malu dengan status aku sekarang. Aku cuma tak suka nak jawab soalan berbangkit kalau aku cakap aku dah single semula. Aku mungkin nampak kuat tapi hati menangis siapa tau kan?

No comments: