Pages

ORYSENSE

Orysense

REVIEW : UNIMOM ALLEGRO# BREAST PUMP

seperti yang dijanjikan..review penuh untuk bp unimom allegro ya...maaflah, aku tak guna gambar sendiri..malas nak cas bateri kamera + tak sempat sebab anak aku kuat ngempeng..hehe..*alasannn*

bakal mak, atau yang dah jadi mak, yang mencari breast pump yang portable, 2 dalam 1 (atau boleh jadi 3 dalam 1), ada pilihan sama ada mahu single or double pump, tak menyakitkan, yang tak begitu mahal, Unimom Allegro# boleh lah masuk dalam senarai wishlist korang.

unimom allegro yang ini adalah versi penambahbaikan dari yang lama.

ini adalah yang lama.

apa beza yang lama dengan yang baru? korang pun boleh nampak sendiri. jelas-jelasnya warna yang baru lebih yummeh! pink+putih. mak suke yaw! breast shield yang baru pun rasanya lebih baik kot, sebab reka bentuknya menghalang pengaliran masuk sebarang cecair ke motor. tengok rajah di bawah okey.

suction power tak la sekuat spectra dew, memandangkan allegro ni bukan untuk penggunaan heavy duty, tapi ia tetap memuaskan dan paling penting, ada ritma sedut-sedut rehat. macam bayi betul yang sedut. memang sangat memuaskan! ada mode massage lagi(nombor 1). oh. ada 7 level suction power untuk dicuba. 1-2 adalah untuk merangsang let down refleks ye mak-mak sekalian..lepas tu pandai-pandai la suaikan sendiri mana suka ya!

berbalik pada kegunaan 2+1 atau 3+1 ni..meh sini mak cerite. maksud 2+1 ni, allegro ni boleh digunakan sama ada dengan elektrik atau dengan bateri tebina dalam(built-in rechargeable battery) yang boleh beroperasi sehingga 2 jam. itu adalah salah satu lagi perbezaan dari allegro yang lama. yang lama pakai bateri AA. haa, kalau tak ada karen tak la menggagau nak mengepam, ye tak?? dan allegro ni secara automatik bole jadi mezzo(manual pump), kalau korang ada unimom punya switch kit.
haa..kan dah jadi 3+1 tu?? melalui review yang pernah aku baca, unimom mezzo ni setanding dengan avent manual, dengan harga yang lebih mesra gitu...siap boleh pump dalam panggung wayang lagi...

unimom allegro# ni adalah single pump, tapi boleh jadi double kalau korang beli satu lagi breast shield kit dia..so tak ada masalah besar la kan?

korang boleh beli unimom allegro# ni kat One baby world(OBW) sama ada secara online atau pergi je butik OBW. tapi kat sana untuk allegro tak ada pakej...mezzo ada la. kalau korang nak beli secara pakej, boleh la beli kat SINI. kat blogshop tu ada jual secara pakej, dan kalau korang nak beli spare part sekali pun boleh..harga yang ditawarkan pun boleh tahan la.

okey..setakat ni je la yang aku boleh review kan..harap dapat membantu mak-mak sekalian...oh..dan aku tak dibayar untuk buat review ni tau. semua ayat-ayat chenta yang aku karang ni jujur dari hatiku sendiri yaw! lalalala

sumber gambar semua gugel je.

p/s: 
mesti korang rasa aku ni buang masa je pam susu ni...aku kan suri rumah..direct feeding lagi senang kan? betul, df lagi senang, tapi kalau susu sikit, jadi susah kot..jadi, nak kasi susu banyak, kena pump la. tambah lagi aku bukan lagi fully bf, lagi la aku kene pam(walaupun hasil sikiit sangat) untuk pastikan susu terus ada..sikit-sikit pun, masih rezeki naufal juga..(:

6 comments:

~*Dandelicious Princess*~ said...

Thanks for sharing the info.

ღ.IZZAsensei.ღ said...

Tq dear sharing info... http://sijantunghatiibu.blogspot.com

Anonymous said...

beli katner unimom allegro ni ek

Unknown said...

Sy beli kat one baby world. Kalau nk beli online pun bole

Sha Nazri said...

Terima kasih atas perkongsian ni..nak minta izin copy utk simpanan sendiri..

Unknown said...

wah sy suke pendirian akk. thanks btw sgt membantu kata kata pendapat akk sbb sy pun bakal jd surirumah spenuh masa and firt time nak guna unimom ni almklum first baby jugeee...tak zabar rase nye nak tunggu baby kuar ang guna kan unimom ni! thanks!