Pages

ORYSENSE

Orysense

CERITA SUSU NAUFAL

susu oh susu...kenapalah mahal bebeno kamu? bisik hatiku sayu.........

hahaha!! ayat novel! saja....nak cerita ceriti tentang susu naufal.....sebelum tu aku nak tekankan kat sini, susu ibu adalah makanan terbaik bagi bayi, okey.....

mula-mula bagi naufal fm, sedih jugak hati. rasa macam nak salahkan semua orang sebab asyik paksa aku kasi fm, rasa benci diri sendiri sebab susu badan tak banyak...tapi sekarang dah terima kenyataan....kesihatan anak lebih penting!

susu pertama naufal ialah S26. sekotak 600g dekat RM40 oit! pitam kejap depan kaunter susu mahal....tapi dah misi rekemen, beli la juga...mula-mula okey....tapi makin lama makin bertambah jarak hari naufal yak...sempat beli 3 kotak 600g untuk naufal.

lepas tu, tukar NAN pro pula. lagi mahal dari S26. sekotak 350g dekat RM30! tapi disebabkan banyak sumber-sumber yang mengatakan NAN pro ni rasanya paling hampir dengan susu ibu, beli la susu NAN..sherasi bershama pula susu NAN dengan naufal...sebab nama dekat-dekat bunyinya kot...hehehe...tapi jujur, tak sanggup oh...mahal susu NAN ni weh....

akhirnya, aku rasa aku patut cuba susu yang murah pulak la....cuma yang tak best susu murah ni, manis. ada gula. tapi tak apalah...cuba juga. beli dulac. mughah je. satu tin 350g kurang sekupang RM10. hari 1st bagi, mak oi...aku ingat naufal demam! aku siap tampal kool fever kat dahi dia....seyes bila aku ukur suhu kat kepala dia 38darjah! tapi suhu badan normal je. dulac ni agak panas dengan naufal....aku kurangkan sukatan..baru okey sikit..tapi bila sukatan air lebih ni, naufal asyik kembungs ajess......cian dye....

lepas ni cuba dutch lady pula...mana tau sherashi...........

p/s: malam-malam ngempeng ngan aku je.....untung ada sedikit rezeki naufal... :)

1 comment:

Niwani S said...

Biasa la budak2 try n error susu formula..anak saya 3 tahun minum Biolac 500g RM23..lbh kurang Anmum la..umur da 3 thn so dier minum xbyk pn.sbln dlm 4-5 packet jek..

wani http://ni-wani.blogspot.com/