Pages

ORYSENSE

Orysense

::NOVEL:: CINTA DARI ISTANA

*entri kali ini buat hidung saya berdarah..

lagi novel yang baru saya baca...
cinta dari istana....keluaran fajar pakeer (FP)

untuk mendapat feel yang betul semasa baca buku ini, saya telah mengajuk gaya bahasa Piya dengan gaya istana...yang mana sungguh seronok untuk dilakukan..
sesekali hati digeletek kelakar dengan perbezaan perkataan antara Malaysia dan Sri Alamar..
cuba teka "sawikalobak" sayur apa??

jalan cerita menarik..disampaikan dengan gaya santai yang berprotokol istana
cemburu Ra'if Arjuna yang selalu menyusahkan Piya pun boleh buat saya tersengih semasa membaca...

bagaimanapun, rasanya novel ini sesuai dijadikan drama bersiri..tak perlu lah panjang sangat...16 episod pun dah cukup untuk penuhkan dengan plot-plot yang menarik...

pelakon pilihan saya kalau drama cinta dari istana jadi kenyataan:

aaron aziz-ra'if arjuna

tiz zaqyah-piya/puteri mahkota nur shaafiah

mia sara-puteri

 
shah jazle-ad/aduka

okeylah...saya bagi cerita ini 4.5 bintang!!adeh...hidung dah berdarah banyak ni...tisu...tisu...


2 comments:

Adah Hamidah - Bila Akal Mula Berfikir, Hati Akan Mentafsir - said...

Terima Kasih Salhah.. tersenyum saat baca en3 Salhah... he3 sgt2 mhargai pmbacaan Salhah... ni mesti minat kat Aaron Aziz kan? he3 sesuai.. amat sesuai! suke3 :)

Salhah Suhot said...

hehe..aah..peminat aaron aziz..=3