Pages

ORYSENSE

Orysense

LELAKI KURANG KUALITI

*picca from google 
oops..
jangan panas ya lelaki-lelaki diluar sana....
tergerak buat entri ini sebab hari ini hari jumaat.hari yang sinonim dengan lelaki pada waktu tengah hari...
haaaaa....
rasanya sudah tahu ya apa yang saya nak sampaikan.

waktu lunch.saya keluar makan dengan kawan saya..(waktu lunch saya pukul 1.saya keluar pukul 1.30)
nampak lah beberapa orang lelaki(mungkin pelajar dari kolej p)
masih dengan selamba duduk-duduk makan-makan di restoran s.
o.o
tak pergi sembahyang jumaat kah?
musafir??
musafir kentut.
bukan jauh pun masjid tu.
hello.lelaki yang tak solat jumaat tiga kali berturut, tanpa keuzuran ataupun sebab yang kukuh contohnya sedang bermusafir, dah tanggung dosa tau.
atuk aku yang dah 90-an tu pun kalau masih larat mesti nak pergi solat jumaat. 

n:lelaki sekarang tak berkualiti nak dibuat suami.tapi nak perempuan kelas A.yang baik.yang solehah.tapi diri sendiri tak soleh
z:tu la pasal...tak malu betul.dah tak pergi solat jumaat tu pergi la duduk diam-diam sembunyi.tunjuk-tunjuk muka kat orang pula.

saya pun bukan lah baik.mungkin masih belum cukup solehah..tapi saya mencuba yang terbaik untuk menjadi solehah.

3 comments:

Lavendra said...

Hahaha, betul2.
Musafir kentut dia la kata alasan x pergi smayang jumaat.

Macam alasan mintak pelempang je kan?

Salhah Suhot said...

haha..taw x pe...mse tu siaran tv dah tunjuk khutbat dah nak mule.yang baru datang pun ade

norien arshad said...

betul 2 .. kate2 dialog anda mmg betul .. tgk jumaat akan dtg .. muke yg sme x