Pages

ORYSENSE

Orysense

RUMAH BARU

selak balik entri sebelum sebelum ni....baru perasan, dah janji nak cerita pasal rumah baru......ekeke...maaflah...terlupa lah...

aku sekarang tinggal di paya jaras dalam, sungai buloh. di kawasan rumah sewa kampung. rumah dua bilik sahaja, tapi bolehla....selesa juga, cuma agak panas sedikit...

yang tak bestnya, suasananya sangat bising! sumpah bising. bermula dari sebelum maghrib sampai la tengah malam. bunyi motor budak-budak lepak, budak kecik main basikal, jerit-jerit....bingit sangat!! aku selalu terkejut terbangkit dari tidur dalam keadaan minda aku dah nak masuk mode tidur yang tenang, gara-gara suasana bingit ni.....geramnyaaa!!!!!

yang aku hairan tu, mak bapak budak-budak kecik yang main basikal malam-malam ni, tak marah anak-anak diorang ke?? hish...kalau zaman aku kecik-kecik dulu, balik lewat sikit pun dah dapat pangkat sarjan kaki..(kena rotan kaw-kaw lah..)

macam mana lah aku nak jaga bakal anak aku ni nanti...dah bingit, pengaruh tak baik banyak pulak...huhu...

kalau nak tahu, waktu tenang kat kawasan rumah aku ni ialah dari pukul 8 pagi hingga 5 petang. selalunya aku akan tidur sekejap dalam lingkungan waktu tu lah...aku tak suka sangat tidur siang sebenarnya...tapi aku perlukan tidur berkualiti....yang aku tak dapat pada waktu malam.....(tak macam masa kat semenyih dulu....jarang aku tidur siang kat semenyih, sebab malam tidur cukup)

okeylah...sudah sudahlah membebel....aku bukan tak puas hati dengan rumah tu....aku cuma tak puas hati sebab tak cukup tenang di situ....

satu hari nanti, kalau aku ada duit, aku nak bina rumah kat kawasan yang tenang, nyaman dan selamat..(berangan!) yang penting rumahnya mesra kucing!!nyaaaan!!

2 comments:

meowwmania said...

rumah mesra kucing yesss!! ;)

Salhah Suhot said...

@meowwmania
hehe..memang impian dari dulu tu...nak rumah mesra kucing!!