Pages

ORYSENSE

Orysense

JANGGUT SUKA PISANG

entri ini tiada kena mengena dengan kambing ya..

janggut adalah kucing yang saya bela sejak kecil lagi...ibunya bernama kakak...telah melarikan diri untuk bersama kekasihnya...cis....

janggut kucing yang sangat setia....pernah dulu saya dengan kejamnya tak beri dia masuk rumah sebab dia dan adik beradiknya yang lain main sampai rumah sepah-sepah..tapi itu kami(dulu bela di rumah sewa) boleh tahan lagi..tapi bila diorang buang air lepas tu tak bersihkan diri lepas tu terus main kejar-kejar sampai rumah terpalit najis, kami sepakat untuk letak diorang kat luar rumah...

sedihnya semua merayu nak masuk,tapi apalah daya saya....

minggu hadapannya saya balik kampung, saya nak bawa mereka semua pulang, tapi saya hanya berjaya bawa janggut dan loket. janggut memang setia menunggu depan pintu setiap hari dan loket ada di ruang legar blok rumah flat...yang lain..bibi dan kakashi tidak ditemui..mungkin ada yang adopt diorang....(saya sangat berharap begitu..) ini lah kekesalan terbesar saya(berkenaan haiwan)..

janggut suka pisang goreng. sedap katanya...

oh..loket sudah meninggal dunia...sakit kuning...(keluarga saya ada habit tunggu saya balik kampung untuk bawa kucing sakit pergi vet)...jadi loket mati dalam kesakitan..huhu...janggut sahaja yang kuat melawan sakit dia...

4 comments:

seyrah_sue said...

huhuhuhu..kucing best kan??penyanyang dan setia...(;

Salhah Suhot said...

taw x pe..hehe....haritu masa sy sakit perut sbb food poisoning dye cam tau2 je..terus panjat perut sy tido ats perut saya..selesa sgt..mcm kena tuam.dgn sy sekali tido lepas tu

meowwmania said...

alahai sedih pulak baca cerita pasal si loket

smoga Janggut sihat-sihat belaka yer ;)

Salhah Suhot said...

alhamdulillah..janggut sihat2 je..tapi asyik buat muka sedih je..stressed kot