Pages

ORYSENSE

Orysense

TREND MASA KINI

maaf..
cerita ini tiada kena mengena langsung dengan fesyen atau mekap.
kalau kamu berharap akan nampak gambar fashionista berposing, kamu silap besar.
dan lagi..saya bukan gadis fashionista ya.
harap maklum.

apa yang saya nak cerita sebenarnya adalah tentang rakaman pembunuhan haiwan secara kejam yang banyak berleluasa sekarang.sangat banyak.dah macam trend.itu yang saya maksudkan.
  • anak kucing dipijak sampai mati dengan kasut tumit tinggi tajam
  • kucing dibakar hidup-hidup
  • anjing poodle yang dipaksa berdiri(dengar-dengarnya kaki depannya dipatahkan)
  • pengkid yang pukul+pijak+sepak anak-anak kucing samapai mati(sudahlah pengkid,jahat pula..astaghfirullahalazim..)
  • arnab dipijak sampai mati dengan kasut tumit tinggi tajam
dan banyak lagi rasanya...saya senaraikan yang saya tahu sahaja..
saya hairan...
kemana hilangnya rasa belas kasihan orang-orang ni.(mereka tidak layak digelar manusia)
apa salah haiwan-haiwan tersebut kepada mereka?? 
  • adakah haiwan-haiwan ini ada memukul mereka?
  • mengugut saudara mara mereka?
  • memaki atau memalukan mereka???
mustahil bukan????

ya..entri kali ini agak serius nadanya.....
saya marah dan benci kepada perbuatan ini....
sangat memualkan...
sedangkan ikan yang saya bela pun saya tak sanggup makan..
nyamuk aedes pun saya biar menggigit kulit sampai kena denggi(ok yang ini saya gurau..mana sedar nyamuk aedes gigit..tak sakit pun..lainlah nyamuk tiruk)

saya harap pelaku-pelaku perbuatan kejam ni akan dibayar tunai oleh Allah.setimpal dengan perbuatan mereka.
bukan saya meminta yang buruk-buruk untuk mereka-mereka ni...cuma manusia hanya akan sedar perbuatan keji mereka ni bila dah dapat balasan buruk....
what u give u get back...tak kira secara tunai di dunia atau kredit akan tersimpan tanpa lupus sampai tiba hari pembalasan..bila masa itu tiba, sudah tak boleh lari punya.... 

4 comments:

Nurul Afifah said...

kejam btol..ape yg diorang dpt buat mcm tu?

Salhah Suhot said...

entah la.....

syazwanizul said...

manusia akhir zaman kan.seolah-olah seksa binatang tuh perbuatan menyeronokkan pulak.hmmm. =.='

Salhah Suhot said...

agaknye sebab tu banyak bencana...bila manusia sebakin x menghormati alam,x mentaati Allah...alam pun tak sudi nak berkhidmat untuk manusia