Pages

ORYSENSE

Orysense

::REVIEW:: BIORE AQUA RICH WATERY WHITENING CREAM

hi ya!!
seperti yang korang semua tau, aku menerima hadiah lagi daripada pihak KAO MALAYSIA.
untuk cerita lanjut boleh klik sini.

aku baru-baru ni keluar berjalan-jalan, maka dapatlah aku pakai sun block tu.
yay!

okey tanpa melengahkan masa, biar aku terus ke poin-poin penting.

*yang aku review yang tiub warna putih
  • berbentuk krim. mungkin lebih sesuai untuk yang berkulit kering(memandangkan sejak preggy ni kulit aku agak kering)
  • tak rasa 'menopeng' muka atau melekit selepas pemakaian
  • sesuai untuk base make up
  • berbau agak wangi(light citrus scent)
  • SPF 50+
  • tak buat kulit aku break out. mungkin macam pelik bila aku baru sekali guna pun aku kata tak break out. tapi aku punya kulit agak sensitif. kalau satu produk tu tak sesuai dengan aku, jerawat batu terus naik. walaupun dengan sekali pemakaian.
 *aku yang paling cerah. tak sangka. mungkin sebab asyik berkurung dalam rumah. and, as u can see, no shine at all!

 hari yang aku guna sun block ni, aku lebih banyak berada dalam bangunan berbanding di luar.
tapi yang bestnya, muka aku tak berkilat atau rasa berminyak pun.(masa muka aku dalam kondisi kombinasi, stay indoor pun boleh berminyak kat t-zone. serius!) mungkin sebab kulit aku sekarang agak kering, jadi sunblock tak over lembabkan kulit aku.

jadi, seperti mana produk biore yang lain, yang ini juga tak mengecewakan aku. bukan sebab aku dapat free, tapi aku menulis berdasarkan pengalaman memakai okey.

korang boleh beli dengan harga promosi(kalau tak salah) di Watson dengan harga RM 28.00 sekarang.

No comments: