Pages

ORYSENSE

Orysense

BERPANTANG

masa berpantang hampir tamat..yay!! tapi kt tempat tu masih sakit..benang pun tak luruh habis lagi..

aku tak la berpantang ketat sangat...bukan seu bab mak aku tak ingatkan, tapi aku ni degil. mak aku suruh bertapel dan berbengkung, adalah 2-3 jam je tahan. mana tak nya...aku tak selesa nak bangun, duduk, susukan anak...lagi pula rasa berpeluh kat bawah..sampai melecet..akhirnya aku tanggal dan tak mau terus pakai bengkung tali-tali tu sampai la aku rasa luka dah hampir sembuh.

tapel pulak...pek belum sempat buka anak dah teriak...macam mana lah nnak bertapel....sudahnye aku beli losyen dunia herbs tu je..tapel pakai losyen tu.....

pilis aku pakai kalau aku rasa pening je....ikut keadaan.....

makan..huh..jemu sungguh makan ikan bakar dan sup ikan. sayur jarang gila dapat makan. kalau dapat pun sikitnya mak aku kasi....takut angin mak aku kate..yelah..aku memang langsung tak makan rempah ratus sangat..sebab anak aku kuning. lain pula jenis darah kami, maka aku avoid erus, supaya anak aku cepat sembuh. apa boleh buat...makanan pantang, nak sedap camne lagi kan? tapi korang...jangan tak makan sayur. sembelit macam aku nnanti...mau 2 jam bertapa dalam tandas

yang iyenye, aku ni degil. mak aku suruh duduk berlunjur, aku tak buat. tak tahan. mak aku suruh pakai baju sejuk, aku tak mau pakai. panas. bila berpeluh-peluh aku rimas, dan rasa busuk. tapi aku tetap berstoking, sebab kaki memang rasa sejuk. mak aku tak kasi berkipas, aku nak juga berkipas. alasan aku, aku lemas tak ada udara bergerak. angin tak kena aku betul pun tak pa, janji ada udara bergerak...ventilation beb..penting tu pengudaraan yang baik....

macam-macam kerenah la aku ni.....kerenah korang masa berpantang macam mana pula ya??

p/s: mesti mak aku rimas, sebab aku asyik tanya ini boleh makan tak??itu boleh makan tak??? hahaha

4 comments:

cik chinta said...

baru satu..

aTy _faRed~ said...

aty pon tak pantang ubat2 pilis stoking bagai sangat...cume aty jage makan..:)

Salhah Suhot said...

@cik chinta itu la...kalau ramai..haiyaa

Salhah Suhot said...

@aTy _faRed~ sy seb baik ada mak jagakan makan..heehee..