Pages

ORYSENSE

Orysense

BREASTFEEDING YANG MENCABAR!

bila aku ingat balik 3 hari pertama muhammad naufal, rasa sedih sangat...sebab dia tak dapat susu badan aku. bukan aku sengaja tak nak bagi, tapi ada kesulitan yang aku alami yang menyebabkan aku tak dapat bf naufal.

kami ditahan di wad yang berasingan. bukannya aku tak mahu naik ke wad kanak-kanak, tapi keadaan aku sendiri tak begitu baik pun...aku cuba perah, but nothing coming out except blood...siyes..perah-perah kua darah...doc terus tak kasi aku bf naufal, sampai la kalau pump dah tak kua darah lagi...sedih tau..tapi doc suruh aku terus pump untuk stimulate breast aku, memandangkan aku tak boleh tinggalkan wad..

hari ke-4 baru la aku berjaya bf naufal....gembira habis ai! huhui!!!

tapi cabaran bukan setakat itu je...keluar wad, naufal asyik meragam. makcik-makcik aku sibuk cakap susu aku sikit, suruh campur dengan fm. siyes tekanan...nak lagi haru...siap suruh aku suapkan makanan kat naufal! arrgghh!! tekanan berganda!!

aku asyik terfikir, betul ke susu aku sikit? perlu ke aku beri aku fm?
.......
sesungguhnya aku tak sanggup..aku ingin terus mencuba.

alhamdulillah, ragam naufal sudah agak berkurang. aku pun semakin dapat membiasakan diri dengan rutin baru. cuma aku harap segalanya dipermudah bila kami kembali ke sungai buloh nanti.

AAMIIN!

4 comments:

Mrs. Amad said...

actly bby newborn byk nangis sbb nak berkepit n memerap.nak tek sll ade kat mulut.pdhl da kenyang/lama2 da bese gn surrounding barulah die kkurang nangis.

Salhah Suhot said...

@Mrs. Amadtu la..kalau tengok ragam dia skrg, tak la mcm awal2 dulu.

cik chinta said...

tkot jg, ble kuo darh masa awl perah tu.

aTy _faRed~ said...

betul cakap mrs armad tuh..:) tapi tak ape..bende dah berlaku dan berlalu..n alhamdulillah awak pon dah boleh bagi susu badan kat anak kan sekarang..:) jangan rase regret...berbangga sebab sekurang2 nyer awak tak putus asa...:) aty dulu pon 2 hari dok asing ngan anak...aty pon tak pandai perah..perah2 tak kuar..tapi kental buat muker tebal soh nurse picitkan..!! sebab derang lagi teror..hahaha..malu..tapi aty relakan jer...sakit lak tu die picit..;p