Pages

ORYSENSE

Orysense

::REVIEW:: SOLUSI PERUT GATAL; PALMER'S SOOTHING OIL

aku rasa ramai mak buyung-mak buyung di luar sana mengalami masalah kegatalan perut disebabkan oleh stretch mark, kan?

aku salah seorang daripadanya.

patutnye dari awal mengandung, kenalah rajin sapu lotion ke, bio oil ke....ini dah terhantuk baru terngadah...hehe..tu lah..aku ni memang agak culas sikit...

tapi sebenarnya, bukan aku tak guna sebarang lotion...ada...aku guna lotion baby yang biasa je...sekadar nak lembutkan kulit..itu pun kadang-kadang aku lupa....sampai la masuk 6 bulan, aku dah tahan sebab perut yang gatal ni...asyik tergaru-garu....sampai encik suami tak tahu nak tolong bila aku mula merengek mengadu sebab perut gatal..

tak tahan punya pasal, aku pergi guardian(dah kat watson tak ada benda yang dihajat). mula-mula aku nak beli yang khusus untuk stretch mark...tapi beli yang lain pula...
Palmer's soothing oil
sorry..dah lebih tiga kali aku nak upload gambar, asyik putus je...modem tu memang patut kena campak dalam longkang!!

nama pun soothing oil...jadi jangan expect minyak ni boleh reduce stretch mark tu okey....tapi minyak ni betul-betul membantu melegakan kegatalan yang aku alami ni!! bukan tu je, minyak ni sangat sesuai untuk melembabkan kulit yang kering, terutamanya pada siku dan lutut. baunya sedap!! macam coklat!

paling berkesan bila pakai lepas mandi..spray masa kulit tengah lembab-lembab tu...biar kejap 2-3 saat..lepas tu sapu sampai minyak meresap dalam kulit...senang. jadi minyak ni memang aku letak kat bilik air, senang boleh terus pakai lepas mandi! jadi tak la aku culas-culas lagi...oyeah!

jadi..mak-mak kat luar sana yang perutnya gatal-gatal tu..boleh la cuba palmer's soothing oil ni ye..harganya pun berpatutan...peringatan: salah satu sebab strecth mark terhasil sebab kita asyik menggaru perut..ingat pesan mak ni ye...

No comments: