Pages

ORYSENSE

Orysense

PERSIAPAN YANG AMAT SANGAT TAK SEBERAPA


orang lain menyambut anak sulung biasanya persiapan besar-besaran...aku..nak kata kecil-kecilan pun entah layak ke tidak ni...kuikuikui.....

  1. silicon breast shield - ni guna kalau nipple melecet masa BF baby...tak tau la berguna ke tak nanti....brand doctor baby...dalam orang lain jenuh nak cari brand ni sekarang, aku jumpa kat econsave.
  2. topi, mitten & booties - aku beli sebab aku suka warnanya..lagipun ada gamba kuceng...aku kan penchenta miau?
  3. kain bedung moden - brand baby love. corak itik...corak kuceng tak ada..aku beli sebab gaya cam senang je nak bedung baby..aku pandai la bedung baby style tradisional...cuma saja nak jadi moden juga..kuikuikuikui..
  4. safety pin - hmmm...guna la kot..kan?
  5. baby wipes - orang kata pigeon bagus..tapi aku rasa lagi berbaloi beli anakku ni...
  6. mitten & booties - sekali lagi...semuanya kerana gambar kuceng itu..hahaha.....
semua item di atas memakan belanja lebih kurang RM 100.. T-T benda ciput..nota besar(ke aku yang bongok tak pandai berbelanja?) cuba teka mana yang paling mahal?

selain item dalam gambar, aku ada beli cloth diaper(CD) secara online...cuma belum dapat lagi..yela..baru je bayar hari ni..nanti bila dah ada boleh la tangkap gambar mereka..huhui!

No comments: