Pages

ORYSENSE

Orysense

PENAT TERAMAT

ya...aku sungguh penat yang teramat sangat hari ni. selepas mandi malam-malam kali kedua sebab kepanasan melampau, tiba-tiba mata aku memberat seolah-olah ada seekor kerbau diikat pada bulu mata lentikku itu...hahaha..lelebih pula aku kan.....

aku kepenatan sebab dengan gagahnya aku pergi ke parenthood expo kat mid valley hari ni.

kenapa aku kata gagah?

sebab aku pergi seorang.lalalalalalala....seorang diri dengan perut boyot 32 minggu. gagah kan mak?

aku memburu breast pump sebenarnya...sebab aku nak bekerja semula lepas deliver ini budak...ehehehe....yela..sian encik suami kan....

akhirnya, aku beli breast pump jenama US BABY. pernah dengar tak??? pernah tak??? serius aku pun baru ni la dengar. selalunya orang akan beli jenama yang lebih terkenal macam medela, spectra, tommee tippee, avent.....

sebenarnya aku nak tommee tippee...tapi tak ade booth tommee tippee kat fair tu...BP ade tapi untuk BP sahaja dah RM 499(hampir 50% less tu). belum benda lain...akhirnya aku dengan berat hati terpaksa ucap selamat tinggal pada tommee tippee.....

kemudian terserempak dengan jenama mebby dari italy. okey jugak(aku test kat sana). tapi  masih mahal walaupun dengan harga pakej. item yang ditawarkan dalam pakej mebby tu sikit sangat. beli electric BP dapat manual BP, 1 botol susu, 3 gelas penyimpan susu, 2 keping ice pack. itu je. dengan harga RM 498.

aku pun pusing lagi.....tu yang terserempak pula dengan US Baby ni. jadi aku pun beli selepas menimbang masak-masak...dengan harga pakej RM 480, aku dapat:
  1. breast pump elektrik(bateri pun boleh)
  2. 1 botol susu 4oz
  3. 2 botol susu 5oz
  4. 1 botol susu silikon 8oz(selepas aku mintak tukar 3 kotak disposable breast pad)
  5. teat
  6. baby wipes
  7. alcohol wipes
  8. plastik storage bag 2 kotak
  9. disposable breast pad yang datang sekali dengan BP tu.
  10. berus basuh botol
berbaloi tak?

aku rase berbaloi. cume aku tak pasti sama ada BP ni akan berjasa penuh atau tak. yang aku dah cuba guna bateri, suction tak berapa kuat. mungkin aku yang tak pandai kot. tapi kalau guna elektrik tak ada masalah pun...sama je dengan BP mahal-mahal tu...cuma ada bunyi bising sikit lah.....

gambar? aku kan pemalas? heehee...nanti lah...lain kali...mesti la  nak letak gambar BP kiut tu...

p/s:oh..dan aku rasa aku terberselisih bahu dengan BEN ASHAARI tadi. nak tegur takut salah orang. :)

2 comments:

Husna Adnan said...

SALHAH!!! Awak sangat selamba! Haha!

Unknown said...

@Husna Adnan, hahaha...kebanyakan orang pun tercengang.hahaha!!