Pages

ORYSENSE

Orysense

CHECKLIST HOSPITAL EPISOD 2: BEG MAMA

ini adalah list aku sendiri, dengan rujukan dari mak, kakak, kawan-kawan dan sudah tentu awesome mommy blogger!

  1. kain batik-3 helai
  2. stokin-2 helai
  3. disposable panties-6 helai.(tak tau la cukup ke tak. tips:lepas beranak darah banyak.mak-mak baru bersalin confirm tak larat nak sental panties. kakak aku kata pad pun nurse pakaikan.)
  4. selipar getah yang senang disarung kalau pakai stokin
  5. t-shirt / blouse-4 helai (bawa yang sesuai untuk nursing baby okey)
  6. tudung senang sarung-2 helai
  7. baju sejuk-1 helai
  8. pad maxi night(i hate gel pad) / maternity pad-1 pek
  9. nursing bra-5 helai
  10. breast pump(sesetengah hospital ada)
  11. disposable breast pad
  12. tuala
  13. toiletteries(kalau nak jimat ruang bawak head to toe yang baby punya je. mama boleh guna, baby pun boleh guna)
  14. termos
  15. 3 dalam 1 punya air sedap mengikut kesukaan masing-masing.
  16. makanan(roti, biskut, kurma...mana-mana korang suka lah.)
  17. minyak angin
  18. hand sanitizer botol kecik(aku tak suka hospital punya)-1
  19. beg plastik/laundry beg
  20. grooming kit(sikat, eyeliner, eyeshadow, blusher, lipstick....)
  21. majalah/buku-ini terpulang.aku bawa.
  22. kamera kecik. kalau tak ada, kamera henpon pun boleh...boleh camwhore ngan baby kan? jangan bawak dslr sudah. hilang nangis aku tak tau...
okey. setakat ni tu jela list aku. banyak barang mama daripada barang baby.hihihi....barang lain yang aku tak sebut macam henpon, buku merah, ic..tu semua barang dalam handbag. korang takkan simapan dalam beg baju gedabak okey. apa-apa penambahan tu kemudian la..

p/s: aku masih tak sedia barang aku....

No comments: